Blogglust!

Hallå, har helt plötsligt dem senaste dagarna fått en sån himla bloglust, så tänkte ta tag i de och börja blogga. Vet inte alls hur jag har fått sån blogglust nu i denna vinterskyla men tydligen så..
Så tänker bara blogga för min egen del som en liten dagbok där jag bara kan skriva av mig, hihi sedan får jag se om de kanske är några små söta som kommer läsa min lilla vardagliga blogg. 
Just nu i alla fall så sitter jag hemma på min lilla systers rum i lilla Klippan och de är rena vinter ute, helt vitt och fint! Tycker faktiskt om vintern eftersom de är så fint och mysigt och såklart pågrund av julen som är så mysig, en av mina favvo högtider! Och att de är snö här nere i skåne är väldigt ovanligt då de mest brukar bli slask, men i år så har de lagt sig mycket fint och de har snöat väldigt mycket och ser ut som de även kommer hålla sig kallt och vitt och fint ute resten av veckan. Fast lite jobbigt då de är så kallt hela tiden då jag är en sådan människa som fryser hela tiden.. 
Men men sålänge jag är inne och tittar ut gillar jag de eller när jag åker skidor är de också toppen med båden skylan och snön! 
Tänkte även berätta lite om min dag idag, måndag som vanligt är de ganska svårt att ta sig upp ur sängen och ännu svårare nu när de är så kallt och sängen är så varm och superduper mysig. Sedan har jag varit i skolan som vanligt hade psykologi, svenska och sen lunch då jag och tjejerna gick och köpte lussebulle och varm chocklad på Preem, sedan hade vi bara en kort engelska och en kort retorik lektion då vår lärare inte var där så vi fick bara några få uppgifter vi skulle göra sen fick vi gå hem. Så var hemma redan vid lite innan två tiden idag, när jag kom hem så plugga jag bara en massa kommunikation som vi har prov på imorgon men tror den sitter nu. Sedan kom mamma och hälsa på oss ett tag och sedan skjutsa hon mig till frisören och jag blev mycket fin och fräsch i håret. Men gillar egentligen inte att klippa mig då de känns som de kappar av hela håret.. snyft! Men frisören jag brukar klippa mig hos vet att jag inte gillar när man klipper de på längden så hon klippte så lite som möjligt och klippte sedan även upp de en del, så blev nöjd då de känns mycket fräschare nu när de slitna topparna är borta. 
Efter jag hade varit hos frisören så kom pappa och hämta mig och vi körde och handlade lite, jag köpte ett nytt sista schampoo för balsamsmetoden jag ska börja med nu igen då jag slutat med de i en vecka nu. Sedan när jag kom hem så körde jag en ny sistatvätt i mitt hår och ska börja på balsamsmetoden igen imorgon så får vi se om de blir bättre denna gången! Sedan har jag ätit en god tallrik med risgrynsgröt till kvällsmat, mycket gott. Nu ska jag jag nog snart lägga mig i sängen och kolla pretty little liars eller nån bra film och sedan imorgon kan jag verkligen sova ut då jag inte börjar förän halv två! Mycket skön tisdag säger jag bara :) Men nu har jag fått skriva av mig lite i alla fall känner jag mycket härlig känsla, sedan får jag se hur länge den här skrivlusten håller i sig hihi, puss och kram Gagga

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0